• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34247
+
-

قوی‌ترین مرد جوان جهان، از  قائمشهر

ورزش
قوی‌ترین مرد جوان جهان، از  قائمشهر




«علیرضا یوسفی» وزنه‌بردار ۱۵ساله قائمشهری توانست در المپیک جوانان با ثبت رکوردهای قابل قبول عنوان قوی‌ترین مرد این رقابت‌ها را کسب کند. به گزارش ورزش سه، مثل همیشه که ایرانی‌ها در همه رقابت‌ها چشم به درخشش وزنه‌برداران در دسته فوق‌سنگین دارند، این بار هم در المپیک جوانان یک نوجوان ۱۵ساله با رکوردهای خود همه را به کسب مدال طلا امیدوار کرد.

 یوسفی وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین ایران در المپیک جوانان در حرکت یک ضرب و با مهار وزنه ۱۶۲کیلوگرمی در جایگاه دوم قرار گرفته بود. در دو ‌ضرب با وزنه ۲۰۲ کیلوگرمی کار خود را آغاز کرد و توانست این وزنه را به راحتی بالای دست خود ببرد. او که از رقبای دیگرش چند سالی کمتر داشت، در دومین حرکت دو ضرب وزنه ۲۱۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و در نهایت با مهار وزنه ۲۱۸ کیلوگرمی به مدال طلای مجموع رسید و عنوان قوی‌ترین پسر بازی‌ها را به خود اختصاص داد.

یوسفی بعد از کسب مدال طلا گفت: با کمک خدا و دعای خیر مردم و تمریناتی که داشتم با این‌که در یک ضرب 11کیلو از حریف بلغارستانی عقب افتادم و او فکر می‌کرد طلا در دستانش است، من با زدن 12کیلوگرم اضافه در دو ضرب خودم را به او رساندم و عزمم را برای طلا جزم کردم. این مدال را تقدیم خانواده عزیزم می‌کنم و خودم را برای آینده به خصوص بازی‌های المپیک 2024 و 2028 آماده می‌کنم تا برای کشورم مدال بیاورم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید